Perasaan Aneh

Perasaan aneh adalah sesuatu yang difikirkan namun keliru kenapa kita mesti memikirkannya.
Perasaan yang misteri datangnya pada saat atau orang yang dirasakan sangat misteri. Lalu kita sering meneutralkan rasa itu dengan tidak terlalu berfikir akannya.

Semakin kita tidak mahu melayan perasaan aneh itu, semakin aneh kita rasakan. Kita lemas dan rimas pada perasaan itu. Kita marah dengan adanya perasaan itu lalu kita cuba mencari punca dari mana datangnya ia yang selalunya disertai dengan bayangan bodoh dan tidak masuk akal.

Aku bertanya pada seseorang di satu pagi yang hening ketika sedang makan sarapan yang berkhasiat iaitu pisang dan low fat milk manakala orang yang bersama aku sedang makan nasi lemak lauk sotong yang nampak tempting gile tapi aku hanya mampu tengok. Aku takut dengan perkataan 'lemak'. Tapi aku selalu jugak naik lemak ngan suami aku kalau dia mood ok seperti nak beli handbag baru dan aku mintak duit dia. Kasihan beliau. Tapi, dengan sapa lagi aku nak naik lemak kan? dengan dialah. Takkan dengan Najib Razak? ...erkkk

Aku tanya " Kau pernah tak rasa macam kau asyik nak fikirkan sesuatu?"

Aku memandang muka dia dengan serius. Lagak sedang bertanya sesuatu yang melibatkan soal hidup dan mati. Sesekali aku pandang nasi lemak dia jugak. Nak mintak sikit segan la hihi.

"Ada. Aku pikir mana la nak cari jodoh"

Hahah ke situ plak ko ni. rileks la jodoh datang sendiri tapi kena la cari jugak jangan duduk saja. Jangan pulak ko sampai stress ambik MC kalau tak jumpe jodoh. Haishhh..

"Ko pikir apa?" Tanya dia pula sambil menghirup nescafe panas yang berharga RM1.80 dari RM1.70 minggu lepas. Hai cepat sungguh barang naik harga. Gaji tak naik pun.

"Tak ada apalah" ujarku jujur sebab aku pun confuse kenapa aku bertanya soalan tu pada dia sedangkan banyak lagi gossip menarik untuk diperkatakan.

"Eleh, ko tak tanya kalau tak ada apa-apa. Aku kenal ko la" dia tersenyum annoying.

Aku terus menukar topik dengan bercerita pasal isu semasa sebelum kami masuk office.

Aku pula mengambil keputusan untuk tidak memikirkan perasaan yang aneh itu kerana aku pun berasa aneh kenapa aneh benar pikiranku ini?

Okbai!

No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"