Blog ini berwarna ungu...





Semasa aku mula menulis blog, aku berniat bahawa aku hanya nak meluahkan sedikit sebanyak perasaan diri sendiri. Ye lah, dulu-dulu orang tulis diary tapi zaman ni orang akan berblog. Bezanya diari orang tak boleh baca (walaupun kadang2 aku curi baca diari kakak aku. Jahat gile aku. Takpe raya ari tu dah mintak maaf he he) dan blog orang boleh baca.

Semasa zaman berblog ni baru2 naik, aku rajin baca blog orang. Aku duk senyap-senyap sambil membaca dan kagum dari kejauhan betapa hebatnya mereka menulis. Macam-macam ragam orang berblog. Ada blogger yang dikenali dan tak dikenali. Honestly, aku tak mahu menjadi seseorang yang dikenali. (tu sebabnya aku jadi penulis blog biasa2 je, kalau aku nak jadi glamer aku dah jadi pelakon, heh perasan). Tapi kan, sejak kebelakangan ni aku asyik baca post aku yang lama-lama. Kelakarnya. Aku menulis seperti seorang yang tidak matang dan mengikut perasaan. he he. Tapi ada jugak yang sedih kan...sob...sob...sedeh...(Tolong sedih sekali)

Tapi apa yang aku harapkan, agar aku dapat menulis sesuatu yang menyentuh hati aku sendiri. Bila aku lihat semula posting-posting yang kebudak-budakan aku dapat merasakan bahawa tidak matangnya aku dan aku cuba perbaiki diri. Kehidupan ini sendiri adalah sebuah pembelajaran. Kadang-kadang aku juga menulis throwback/flashback kalau aku rindu akan sesuatu. Dalam banyak-banyak zaman aku paling suka zaman kanak-kanak yang mana aku sangat aktif dan gembira bersama BFF Sofiah dan Khadijah. Tak ada nak fikir banyak-banyak masalah termasuk masalah jerawat dan haid tidak teratur he he he.

Zaman yang paling aku tak nak flashback ialah zaman masa mula-mula kahwin di mana aku tak pandai masak. Aktiviti memasak yang paling digeruni ialah menggoreng ikan atau ayam. Masih ada lagi parut minyak terpercik di tangan ketika menggoreng ikan. Banyak plak tu parut. Aku masih simpan sudip yang dah di modified oleh aku sendiri supaya menjadi lebih panjang dengan menambah/mengikat kayu di hujungnya. Lepas digunakan, simpan dalam almari sebab segan Ye, perangai aku memang aneh. Rasanya kuali tu kot yang bermasalah (Kononnya la kan sedangkan memang rajin sangat ke dapur) ha ha.

Aku suka membaca blog yang menulis tentang bermacam-macam informasi. Sebab nak harapkan aku cari sendiri info mmg tak la kan...so aku akan cari info dari blog-blog. Tapi....tak semua blog sumbernya boleh dipercayai. Carilah blog yang berkualiti dan datang dari sumber-sumber yang dipercayai.

Seperti blog aku ni tak payah la baca..selain warnanya ungu gile, isinya pun ntahapahapa hhihihihi
..

Semasa aku nak buat blog ni, aku tak tahu nak namakan apa. Rasa macam nak bubuh nama hat jiwang-jiwang sikit tapi bila baca sendiri geli plak he he he. Nyampah pulak bila aku konon-konon nak letak 'Catatan emosi' , 'Nukilan sepi' wekkk (Muntah hijo). Bile dah x dak idea aku pun bagilah nama macam ni sebab aku suka warna purple. Rasa nak letak 'Blog Ini Berwarna Purple' ish...tak sedap bunyinya lagipun ada percampuran bahasa di situ. Martabatkan bahasa kebangsaan kita ye adik-adik. 

Jadi, berblog bukanlah medan terbaik untuk menghilangkan tekanan tetapi Pada Allah lah yang sebaik-baik tempat mengadu seperti mananya aku mengadu pada Allah supaya dikurniakan walau seorang sahaja lagi anak penyeri hidup kami suami isteri..Allah itu maha pemurah...Mak juga mendoakan ketika ke tanah suci..Subhanallah...Usaha sahaja supaya anak-anak ini aset aku dan suami untuk ke syurga...InsyaAllah...






No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"