Rasa sedih yang banyak ..

Kebelakangan ini aku terlihat rasa sedih yang banyak..

Aku ambil sedikit rasa sedih itu.

Bukan sebab aku seorang yang suka bersedih

tetapi, aku cuba memahami rasanya...
mengambil sedikit pengajaran darinya...
menilai kembali apa yang aku telah lakukan untuk bekalan...
berapa banyak dosa yang telah kuhimpun.

Aku seringkali bertindak tapi tidak mahu menilai akan tindakan

Entah sesalkah aku bila ajal menjemputku namun dosa itu terpalit merata di tubuhku

Rasa sedih itu membuat aku terfikir betapa lemahnya kita sebagai manusia
bila-bila masa kita akan dijemput
kita hanya musafir yang didatangkan hanya sementara.

Wahai hati-hati yang diuji dengan rasa sedih yang banyak itu,
aku jua turut bersedih apabila melihat tangisanmu di kaca tv
yang memandang berat matanya...
tapi bahu mu yang memikul lagi rapuh dan luruh dek beratnya dugaan

Wahai jiwa yang derita dengan rasa sedih yang banyak itu,
Yakinlah dengan janji tuhan...
Redhalah dengan dugaan Tuhan, yang ingin mengangkat darjatmu dengan kesabaranmu..
Wahai airmata yang mewakili rasa sedih yang banyak,
Dunia ini memang tidak adil,
Dunia sudah kacau bilau sehingga merenggut wajah kesayanganmu dengan kejam sekali.

Namun inilah dunia kita. Dunia yang akan kita diami sehingga akhirnya. Sabarlah...Redhalah...
Kun Fa Ya Kun firman Allah, Maka 'Jadilah!

Oleh itu, rasa sedih yang banyak akan berkurang dengan redhanya kita ...
Sabarlah...tabahlah......yakinlah.....
Kita masih punya Allah

Yang akan kekal selamanya..






No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"