Subhanallah aku mencintainya..subhanallah aku menyayanginya..

Semalam sebelum masuk tidur dan aku masih sibuk di dapur maisara datang menghampiri.. dan bertanya

"Mama, kenapa kakak selalu nampak mama menangis bila lepas solat?"

Aku terdiam. Mencari jawapan seperti selalu.

"Mama menangis sebab mama berdoa pada Allah. Supaya ayah,adik dan kakak selamat selalu. Mintak Allah jagakan. Untuk atuk nenek dan opah dan atuk sekali. Nanti kakak pimpin diorang semua masuk dalam syurga."

" tapi mama? Mama x masuk syurga ke? Mama tak minta allah masuk kan mama ke syurga ke?"

"Takpe mama doakan semua orang dulu baru mama doakan diri mama"

"Oo kalau macam tu biar kakak ajelah yang doa kat allah bagi mama pun masuk syurga. Mama kan baik. Dah mama jangan menangis biar aje kakak yang mintakkan"

:-)

1 comment:

  1. nak nangis lak baca ni..sweetnya anak awak.. :)

    ReplyDelete

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"