Too Tired ....

Waktu sekarang ni sangat mengujiku ..

Hari tu ulang alik bawak mak pergi check darah

and now maisara pulak dah check 2 kali dan esok kene refer hospital

.. my ungu, aku bukan nak merungut atau tak ikhlas tapi, aku just nak memberitahumu bahawa sesungguhnya aku penat sekali ...huuuu....

tak cukup tidur, pening kepala, period pain...aduh...

tapi...

setelah beberapa lama berkampung di klinik, dan memperhatikan wajah2 yang penuh emosi membuatkan aku terfikir sendiri, sekurang-kurangnya aku masih sihat. tak sakit macam mereka-mereka itu. Menjinjit ubat berbakul-bakul. Dahi berkerut2 menunggu giliran mungkin juga dalam kelaparan... rasanya, mereka lagi letih dari aku...mereka lebih celaru emosinya dari aku .. aku mungkin berkunjung ke sana jarang sekali tapi mereka ke sana seminggu sekali..bayangkanlah wahai hatiku ...

Fikirkanlah wahai diriku .. rezeki kesihatan itu buat sekarang ini masih berpihak kepadamu ..

Aku cuba-cuba masuk ke dalam 'kasut' mereka.. apakah boleh aku jadi setabah mereka menghadapi penyakit?

 Lalu sambil2 menunggu keputusan ujian darah, aku sempat menulis ini ....



Lautan Emosi Di Rumah Sakit
Di sini
Di rumah sakit ini
Hanya wajah resah terpamer
Tiada kuntum senyum atau manis kata terzahir
Aku terlemas dalam lautan emosi
Di sini
Musibah bersarang di dalam diri usaha dirawati
Ada yang redha dengan takdir menguji
Ada yang meragui kasih sayang illahi
Segalanya di sini
Terkadang kuntum senyum muncul
Terkadang senyum tak kunjung timbul
Masih di sini
Harapan mendatang semakin meninggi
Celahan awan mendung, mentari dicari
Masih adakah esok lagi?
Dan rumah sakit masih belum sunyi
Berisi dengan sejuta emosi



~~Juwita Maya~~
23 January 2013




No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"