Observe your Aurah!

Kempen Menutup Aurat

Assalammualaikum

Sebenarnya kempen ni dah lama diadakan di university ini Cuma aku baru je nak posting di sini. Aku rasa ini usaha yang sangat bagus sebab university ini semakin lama semakin hilang nilai islamnya. Kalau dulu sesiapa yang masuk perlu menutup aurat, sekarang ni orang islam sendiri masuk tak pakai tudung selamba ajer..yang cina pulak berselendang bagai…hmpph..apa nak jadi..dunia sekarang ini..

Sejak ada rector baru, Puan rector cuba menerapkan nilai islam itu semula dengan mengadakan doa sebelum memulakan kerja. Doa boleh didengari dari masjid untuk semua komuniti di sini. Puan rektor juga berusaha dan menyeru untuk kesemua komuniti bersolat berjemaah waktu zohor dan asar.

Dan aku harap usaha ini akan berterusan untuk selamanya… 


Aku sempat ambil beberapa gambar sepanjang kempen berlangsung.. 




Good one!



 yang ni memang patut sebab kadang2 student pun selamba jer pakai macam ni pergi kelas.. aku rasa islam tak pernah menghalang kita berfesyen asalkan ianya menutupi aurat dengan sempurna..x salah kalau baju itu dilabuhkan sedikit..



*Semoga aku akan terus beristiqomah dalam menjaga auratku..amin...Ya Rabbal Alamin..aku perlu bimbingan MU ya Illahi...

I Love Islam! Aku bersyukur dilahirkan sebagai seorang muslim :) Thank You ALLAH !


- Juwita Maya-

No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"