aku ingin hindari...titik hitam dan apa jua yang mengingatkan aku pada titik hitam..


Sejak dari malam tadi aku terfikir..kenapa aku mesti mendekati titik hitam yang telah lamanya ia menciptakan kekalutan di hati dan jiwa nuraniku.. dan tika aku menatapnya, aku terasa ingin menulis semula..bagaikan aku ingin menulis di dinding-dinding dan kaki lima,di ungu dan di mana saja tentang rasa ini..aku bagaikan disiat2 dengan selumbar kayu apabila aku mendengar suaranya itu..aku bagaikan disiram seribu duri ketika menatap wajah itu..
memang..memang aku penuh emosi namun aku rasional kerana aku meninggalkan titik hitam itu..

Di sekeliling titik hitam pula ada warna warni kehidupan dulu yang sangat menyenangkanku..lalu perlu kah aku jauhi warna itu hanya kerana aku bencikan titik hitam itu??

Tuhan, aku mohon kepadamu akan kekuatan hatiku menolak perasaan yang ada itu..sehabis dayaku agar aku tidak lagi tersesat di hutan nafsuku..

....berapa kali harus aku bicarakan pada ungu bisu aku cuba untuk melawan menolak saki baki rindu yang masih lagi bertamu.. aku harap....aku tidak lagi keliru...

~~ juwita maya ~~ 14 April 2012

No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"