soal hati???


Salam….syoknya dapat update blog..sekarang ni dah tak bole nk apdet dekat ofis sebab 2 -3 kali jugak Nampak member opis cam jeling2 blog nih..malu kot..huhu kalau org satu opis baca ha ha

Ok, rindu sangat nak ketemu cik ungu nih. Sentimental sungguh tak dapat menulis. (ye, aku Nampak cam keras tapi lembut di dalam) ha ha

Ada seseorang bertanya pada aku baru-baru ini, kenapa dia susah nak jatuh cinta?. Aku termenung sekejap. Dah lama rasanya tak refresh apa2 berkenaan ‘cinta’ nih. Aku rasa bahawa cinta itu sangat penting dalam kehidupan.

Suami dan isteri patut menyuburkan rasa cinta. Cinta itulah pengikat dan pendamai di dalam kehidupan. Anak-anak sebagai bukti cinta.

Aku memberitahu pada orang yang bertanya itu bahawa jangan memberi harapan pada yang mengharap kerana sebagai orang yang berpengalaman, hati yang terluka dan kecewa amatlah susah untuk diubati. Memakan masa yang agak lama. Mungkin yang bertanya itu tidak tahu kerana dia tidak pernah mengalami hati yang kecewa. (nak kecewa caner kalau dia bagitahu bercinta pon x pernah).

Akhirnya aku memberikan jawapan bahawa jikalau lelaki itu benar2 jodoh dia, dia sendiri akan dapat rasakan. Dengan dorongan ALLAH SWT. (mcm kuch kuch hota hai la..)

Aku bukan arif berkenaan cinta. Tapi yang pastinya aku rasa cinta itu satu keperluan. Nak buat apapun perlu ada rasa cinta…. Tapi cita Illahi lah yang paling Abadi... amin...

No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"