i really hate GoSSipS!!!

Aku tahu, walau manapun kita kerja, gossip akan sentiasa ada. Orang tu salah, orang ni tak betul. Orang di sebelah timur tu buruk, orang di sebelah barat tu hodoh.. Hmph..actually, aku tak surprise pun bila benda-benda tu aku alami sejak aku masuk office baru nih. Aku dah mengalaminya bertahun-tahun..aku dah lali, dah imun!.sebab itulah aku tak hairan langsung. Aku akan segera angkat kaki apabila benda-benda macam tu menghiasi telinga aku ni. Bukan saja perempuan, malahan lelaki pun berkelakuan macam tu? oh please...i hate that!
Kerana dah terlalu lama mendengar gossip, aku decide bahawa itu semua adalah hiburan semata-mata. Selain ianya berdosa, ianya memutuskan silaturrahim dan menimbulkan kesedihan pada mangsanya. aku tahulah, aku pun pernah menjadi mangsa umpat keji orang..well, tak de hal pun. Aku ok jer..
Cuma aku tak nak orang-orang yang asyik bercakap nih menilai aku bila aku tak nak masuk campur hal-hal yang memburukkan orang dan membuka pekung di dada orang lain. Allah sahaja yang tahu apa yang aku lalui untuk sampai ke tahap ini. Bukannya mudah seperti orang lain jadi, aku tak mahu mencemarkannya dengan sesuatu yang seperti itu..
Aku bekerja kerana aku ikhlas dalam melakukannya. Aku bekerja demi untuk Maisara dan Damia. Aku perlukan duit untuk belikan diorang baju, susu dan bawak diorang berjalan hujung minggu. Diorang perlukan aku.! Jadi, tak siapa perlu memberitahu aku siapa yang buruk dan siapa yang tidak. Tak payah menilaikan seseorang itu untuk aku kerana aku sudah cukup dewasa untuk menilaikannya sendiri. Jangan ajar aku apa yang perlu aku buat kerana aku tahu apa yang aku lakukan. So, stop membebel! Cuma perlukan tingkatkan prestasi dan kurangkan kontroversi.. .. :)

No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"