M.a.R.a.H


Marah!! aku tak tahu macamana nak ekspressikan rasa marah itu..semenjak dua menjak ini aku asyik marah..aku marah...aku MARAHHHH!!!!! Entah bagaimana aku nak tulis kerana aku bukan seorang pemarah yang bersikap terburu2..aku tahu marah itu sebahagian dari api neraka dan manusia boleh hilang pertimbangan kerana marah. mungkin entry ini lebih bersifat luahan rasa marah yang lebih lembut dan sopan. hmph..
Pertama, aku marah!! hati aku sakit sangat kerana maruah aku macam dipersenda. kemudian kesalahan itu seolah2 aku pulak yang bersalah kemudian aku dibalas dengan kesombongan yang mencarik2 hati. aku cuba lupakan walaupun hati aku bagai ditikam2 dengan pisau tapi entahlag. selepas ini aku takkan bercakap lagi. Senyum pun tak payah lah!!!
kemuadian, MARAH yg dah bertahun2 aku simpan..marah yang aku ungkapkan seperti "terkadang aku sekuat karang terkadang aku lemah jatuh ke bumi". aku cuma minta dia memahami perasaan aku. memahami hak aku..itu aje...aku sedih dan kadang2 aku menangis sendiri. aku keliru. aku cuba sabar tapi di lubuk hati aku juga marah. aku takut Tuhan melaknati aku tapi dalam masa yang sama aku juga sedih dan marah. aku cuba memahami situasi dan rela berpayahan tapi kadang2 aku juga menangis akibat marah yang tak dapat terluahkan...terlalu banyak marah yang perlu aku simpan di dalam dada sampaikan aku rasa aku nak meletup. kalau iman aku tak kuat mahu aje aku goyah dan hanyut..entahlah...aku terlalu marah sampaikan aku rasa aku stop di sini kerana aku x dapat menulis akibat terlalu MARAH.




No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"