..mencari diri..mencari erti...


Sebenarnya aku masih belum lagi menemui diri..memang, pengakuan agak berani tapi terus terang aku katakan bahawa aku belum sepenuhnya mengenali siapa diri aku..kerana aku selalu sahaja hampir-hampir tercondong pada sesuatu yang tidak sepatutnya aku lakukan..

aku ada banyak kemahuan sehinggakan kadang-kadang aku rasa aku tamak dan tidak adil. Aku selalu berfikir dan tidak pernah belajar dari kesilapan lalu.

Pengalaman itu satu pengajaran...aku sering berasa terpenjara dan terkurung dalam rasa seperti ini apabila aku tidak berpeluang berkata benar.banyak sangat hati yang nak dijaga. Banyak sangat marah yang nak disimpan dengan berhati-hati dan banyak sangat airmata yang perlu ditahan-tahan..YA ALLAH, bantulah aku..tetapkan apa saja yang terbaik untukku..aku lemah,aku manusia biasa, aku memerlukanMU..

Aku lupa dan alpa dengan kesilapan dulu yang membuatkan aku hilang segalanya, terdampar di satu sudut yang tak pasti...tapi ENGKAU masih bersama ku...mendengar keluh kesahku..ENGKAU tidak pernah jemu..

Ya ALLAH,
bantulah aku dalam menjaga diriku..menjaga hatiku
jangan sampai hatiku menjadi keras dan hitam hanya kerana menurutkan nafsu..

Ya ALLAH
bantulah aku dalam menjaga seluruh pancainderaku,
jangan biarkan mulutku berkata perkara yang tidak benar,
jangan sampai mataku memandang yang pada yang bukan hakku
jangan berikan peluang pada telingaku untuk mendengar pada yang palsu
jangan langsung kakiku dibiar menjejak lumpur noda sekali lagi..
...tolonglah..aku merayu supaya tidak menyentuh segala kekotoran yang cuba menempel di pakaian takwaku..dengan kasih sayangMU..bersihkan hatiku..

Ya Rabb,
terlalu banyak permintaanku..
aku menjadi malu dengan segala permintaan ku apabila ku kenang kembali buruk masa silamku

Ya Tuhanku,
Terus-terusan ingin ku dekat denganMU..memperbaiki segala yang kurang dan goyah.. berikan aku kekuatan..itu yang selalu ku damba dariMu ..aku perlukan kekuatan dan redhaMU..amin...

No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"