Kerana Kasih SayangMU






Subahanallah

Alhamdulillah

Lailahailallah

Allahuakbar




Entah apa yang meruntuku untuk menulis sesuatu seperti ini..segalanya tidak stabil di tika ini..Entah bagaimana harusku mulakan setiap detik-detik sukar dan menakutkan yang aku hadapi kini...sehingga hari ini..


YA ALLAH, berikan aku kekuatan untuk ters mengetuk setiap kekunci, untuk ku coret di sini..setiap denyutan itu menginsafkanu..setiap gerakan menakutkan itu menyedarkanku bahawa telah lama aku tidak membersihkan hatiku..menyucikan jiwaku..dengan zikrullah..memuliakanMU..


Terima kasih YA ALLAH dengan cubaan dan dugaan ini..


Ya! Aku masih takut jikalau kurangnya masaku untuk terus mengagungkanMu, Jauhnya aku dari kasih sayangMU..Sehingga kini denyutan demi denyutan itu masih terasa dan ampunkan aku YA ALLAH jikalau denyutan itu sebenarnya sangat menakutkanku..


Aku insan yang lemah..


Aku insan yang rapuh..


Aku sebenarnya sangat takut dengan setiap dosa-dosaku..Ampunkan aku YA ALLAH..Bantulah aku YA ALLAH..Aku merayu..aku terus merayu...walaupun aku tidak layak memintanya dariMU..


"Aku tidak layak ke Syurga-Mu..Tapi aku tak sanggup ke Neraka-MU YA ALLAH"..


Lalu bagaimana lagi harus ku cari kekuatan? Pada siapa harus ku mengadu? Siapa yang dapat beriku ketenangan??


ALLAH yang Maha Mendengar


ALLAH yang Maha Pemurah


ALLAH yang Maha Mengasihani


ALLAH yang menguasai Langit dan Bumi..


Benar! Kasih sayang ALLAH melebihi kemurkaan-NYA..

Ku renung wajah maluku di hadapan cermin, ku tafsir hati satu persatu, mencari erti perasaan ini..aku pasrah..dan berserah...



No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"