Pada yang ada dalam diri (HATI)


Hatiku....Telah jerih aku katakan padamu bahawa aku perlu mengawalmu...membersihkanmu...dari segala kekotoran dan noda..dari segala palitan dosa..

Hatiku...penat sungguh aku cuba menjauhkanmu..dari segala prasangka...dusta dan fitnah dunia semata-mata..aku mahu kau sentiasa bersih dan terpelihara...jangan engkau hitam legam berkarat dek dosa-dosa dan palitan nafsu syaitan semata..

Hatiku..maafkanlah sekelilingmu..yang menyakitkanmu..yang menyiat2 ketenanganmu, yang mengoyak-ngoyak segala sukamu..mereka insan biasa...mereka juga mempunyai sesuatu sepertimu di dalam diri mereka. Hatiku...aku tahu kadang-kadang kau benci dengan kelakuan mereka..dengan hati mereka...tapi tolonglah hatiku....maafkanlah mereka...



No comments:

Post a Comment

so, nak komen tak??

" bila bahagia mula menyentuh seakan ku bisa hidup lebih lama..namun harusku tinggalkan cinta ketika ku BERSUJUD"